THEY DON´T KNOW ABOUT US - kapitel 45

 
 

 Louis tittar förvånat på mig när jag skyndar förbi.

”Where are you going?” undrar han förvirrat.

”Liams room. You are going to have a meeting with Paul.”

“Oh.. something serious?”

“I guess so. I´m not allowed to be here so… And Louis, sorry about tricking you to wear the suit.”

Han flinar och lägger en hand på min  arm.

“I don´t mind, actually!” Han blinkar mot mig och jag andas lättat ut.

Jag hade nog inte klarat av om Louis blivit riktigt arg på mig. Han var som en irriterande storebror på något vis.

_________________________________________________________________________________________

 

 
 
Jag tittar runt i Liams rum. Han hade allting i ordning, städat och rent. Inte som de andras rum. Men så bodde ju Liam också ensam. Det var förmodligen lättare att hålla ordning då.

Jag drar nervöst på mig klänningen och spänner skärpet innan jag rotar runt i min väska och drar fram puder och maskara. Håret snurrar jag upp i en lös knut på huvudet. Jag är ganska nöjd med resultatet trots allt, men jag kan inte riktigt släppa den oroande känslan jag har och klumpen i magen vägrar försvinna. Vad var det Paul ville prata med killarna om som jag inte fick höra?

 

Jag får vänta i nästan en halvtimme innan Liam kommer och knackar på dörren.

”Are you ready honey?”

”Eum yeah, come in.”

Jag fuktar nervöst läpparna. Liam tittar länge på mig innan han drar in mig i sin famn.

”Are we still going to have the date Liam?” mumlar jag mot hans hårda bröst.

“What? Of course Jade! Why…? Oh the meeting wasn’t about you.”

“No?” jag andas lättat ut.

”Of course not. Paul just told us that the film is almost finished! And me and the lads are so excited!

“Oh, I´m so happy for you Liam! What Movie are we talking about?"

Han tittar ett ögonblick häpet på mig och jag börjar undra om det är något jag har missat.

“Our movie, This is us?”

“Are you doing a movie Liam?” utbrister jag chockat.

“You don´t know?”

“No!” utropar jag.

“Oh. You mean I´ve forgot tell you about it? I always forget that you're not a fan and know all that stuff anyway.”  Han skrockar lågt men jag tycker inte att det är lika kul. Jag hade inte ens vetat att det gjordes en stor film om honom.

”It´s not funny Liam! I barely don´t know anything about you! You release a movie for god sake!”

“That´s not true. You know more about me than anyone else. Maybe not about Liam in One direction but more about the real one. And you know that so don´t say things like that. Please.”

Jag suckar och skakar på huvudet.

”Sorry Liam. I guess I´m nervous for tonight.”

“Don´t be. Give me ten minutes. It´s my turn to get ready.”

“You always look ready.” Flinar jag och han ler det där underbara Liam-leendet som var så typiskt för honom.

 

”You can stop here.” Liam instruerar chauffören att stanna utanför en söt liten restaurang.  Italiensk om jag inte ser fel. Jag tittar häpet på Liam.

”What do you think?” han tittar nervöst på mig.

”It´s perfect. Absolutely perfect!” mumlar jag.

Stämningen inne på resturangen är romantisk, med dämpad belysning, vacker musik och kypare och servitriser som gör allt för att få oss att känna oss bekväma och uppassade.

”Ah Mr Payne, your table is right over there. Mary is your waitress for tonight and she shows you the way. I hope you will have a wonderfull evening. Den korte mannen som står och tar emot gästerna ler brett mot oss.

Jag lägger märke till att vi visas till en avskild del av restaurangen där vi inte kan dra till oss några blickar.  Mary ler vänligt mot oss medan hon tar våra beställningar. Jag är så uppe i varv över att vara ute på en riktig dejt med Honom att jag inte har en aning om vad jag beställer in för mat.

”Jade. Breath!” Liam tar min hand och det lugnar mig faktiskt.

”Easy for you to say. I´m sure you´ve been out on hundreds of dates.” Muttrar jag rodnande.

“I have not!” utbrister han.

“Well my number sure beats yours. I've never been out on a real date before.”

“No?” Han ser chockad ut.

”I´m seriuos Liam. And don´t laugh!”

“I don´t. But why?”

“No one has ever asked.” Jag rycker på axlarna. Han verkade på något vis tro att killarna samlades I klungar för att få gå ut med mig, men så var det inte.

”So this is your first proper date ever?” Jag sneglar misstänksamt på honom. Jag förstod inte varför han hade ett så stort leende på läpparna.

”Yeah, and why are you smiling?”

“I don´t know. I guess I´m just happy about it. I will give you the best date ever.”

“And I guess you do.” Jag ler retsamt mot honom. Jag visste att det här skulle vara den bästa dejten jag någonsin kom ut på. Eftersom den var med honom. Ingenting skulle någonsin kunna slå det.

 

Han får mig att känna mig som en prinsessa. Han är så uppmärksam hela tiden, skrattar och charmar mig ner till fotknölarna. Jag har nog aldrig lett eller skrattat så mycket som under middagen vi delar på den underbara lilla restaurangen. Var och varannan minut tar han min hand och smeker den med sin tumme och varje gång stannar mitt hjärta och han ler retsamt, fullt medveten om vad han gör.

”Jade?”

”Yes?” jag tittar frågande på honom.

“As much as I like to sit here with you, we need to continue. Our date is not over yet.”
“Should we do something more?” jag tittar frågande på honom. Den här middagen hade varit perfekt och jag kunde inte önska för mer.
“I promised you a movie, didn´t I?”

”Are we going to a cinema?

Han nickar glatt och reser sig upp.

 

Det är först när vi kommer till biosalongen som jag förstår haken. Han har hyrt en hel biosalong endast för oss två. Nästan exakt mitt i salongen är stolarna bortplockade och en soffa inställd istället och mitt på soffan står en stor korg vars innehåll jag inte alls kan lista ut.

”Liam!” piper jag. Jag vill skälla på honom för den otroligt stora och onödiga kostnaden han säkert har lagt på det här, men han ser så förväntansfull ut att jag inte vill förstöra det. Dessutom är det ingen som någonsin gjort något liknande för mig tidigare och jag kan inte hjälpa att mitt inre slår volter.

”It´s… It´s to much Liam. But… I… I love it!” Han ler mjukt mot mig och tar min hand för att leda mig upp längs gången.

Vi kryper ihop tätt i soffan. Liam ställer korgen vid sina fötter och nu ser jag vad den innehåller. Är det en vinflaska? Och bakelser? Men också en stor bägare fylld till bredden med popcorn och en helt vanlig coca cola.  Jag kan inte låta bli att le åt kontrasterna. Popcorn och bakelser. Vin och coca cola.

Jag fnissar åt egentligen ingenting och drar upp filten runt mig. Det var lite kyligt i den ensliga salongen.

”I didn´t know which movie I should pick and if you already seen it, but the women I talk to recommended ‘Ego’? Heard of it?

Jag skakar på huvudet.

“It´s a Swedish movie I think, so…”

“I´m sure the movie is great Liam. And if it not I don´t care. As long as I´m here with you they can play a horror-movie and it wouldn’t bother me.”

“Really? Cause I can…”

“Okey! Not a horror-movie!” skrattar jag och smäller till honom.

”I tought so!”

 

Filmen visar sig vara riktigt bra och Liam och jag sitter tätt ihop slingrade under filten. Vi försöker oss på chokladbakelserna och vinet men det slutar med att vi sitter och trycker i oss popcorn och dricker cola ut samma flaska istället.

Jag kan inte få bort det löjliga flinet från mitt ansikte och jag ser att Liam har ett likadant ansiktsuttryck som jag. Våra blickar möts och jag ler brett mot honom och suckar njutningsfullt

”This is not just the best date ever Liam it´s the best day ever I think. Thank you!”

“Everything for you love.” Mina kinder färgas röda som varje gang han säger något liknande.

”How many times have you done it like this on a date?” undrar jag nyfiket när eftertexterna börjar rulla.

“Never, actually. But Harry has so I got the idea from him.”

Jag nickar långsamt med huvudet. Av någon anledning betydde det mycket att han aldrig gjort något liknande med någon annan tjej tidigare. Det fick mig att känna mig speciell.

”Are you happy Jade?” undrar han plötsligt.

”Yes. More than happy.” Han ser lycklig ut över mitt svar.

 ”Eum Liam? Can you sing to me? Just one song? One of your songs?”

“Of course. Do you have a favorite?”

Jag skakar på huvudet, när han tittar mig sådär djupt I ögonen kan jag knappt minnas mitt eget namn, än mindre någon låttitel.

”Suprise me.” viskar jag.

Han tar ett djupt andetag och ser ut att fundera en liten stund, sen öppnar han munnen och ut strömmar hans ljuvliga röst.

 

 

People say we shouldn’t be together
We're too young to know about forever
But I say they don’t know what they're talk-talk-talkin’ about (talk-talk-talkin’ about)

'Cause this love is only getting stronger
So I don’t wanna wait any longer
I just wanna tell the world that you're mine, girl
Oh

Han ser på mig och ler.

They don’t know about the things we do
They don’t know about the "I love you"’s
But I bet you if they only knew (they don't know)
They would just be jealous of us,
They don’t know about the up all nights
They don’t know I've waited all my life
Just to find a love that feels this right
Baby they don’t know about, they don’t know about us

Plötsligt gör han en liten paus och tittar roat på mig och när han fortsätter sjunga färgas mina kinder röda.

One touch and I was a believer
Every kiss it gets a little sweeter
It’s getting better
Keeps getting better all the time, girl

They don’t know about the things we do
They don’t know about the "I love you"’s
But I bet you if they only knew (they don't know)
They would just be jealous of us,
They don’t know about the up all nights
They don’t know I've waited all my life
Just to find a love that feels this right
Baby they don’t know about, they don’t know about us

They don’t know how special you are
They don’t know what you’ve done to my heart
They can say anything they want
'Cause they don’t know us

They don’t know what we do best
It's between me and you, our little secret
But I wanna tell 'em
I wanna tell the world that you're mine, girl

They don’t know about the things we do
They don’t know about the "I love you"’s (I love you)
But I bet you if they only knew (if they only knew)
They would just be jealous of us (they would just be jealous of us),
They don’t know about the up all nights
They don’t know I've waited all my life
Just to find a love that feels this right (feels so right)
Baby they don’t know about, they don’t know about us

They don’t know about the things we do
They don’t know about the "I love you"’s
But I bet you if they only knew
They would just be jealous of us,
They don’t know about the up all nights
They don’t know I've waited all my life
Just to find a love that feels this right
Baby they don’t know about, they don’t know about us

They don’t know about us
They don’t know about us

 

Tårar strömmar nerför mina rosiga kinder när han är färdig och jag skrattar snyftande.

”Your voice is so… That was… I can´t even speak Liam. Han sträcker sig fram och drar sin tumme längs min kind.

”Don´t cry love. I can´t sing to you if you start crying every time.”

Jag blänger på honom men kan inte låta bli att skratta. Men mitt skratt tystnar när jag möter hans intensiva blick. Något har förändrats.

”Jade… I wan´t to kiss you so much. You can´t understand how much…” Hans röst är bara en viskning.

”So do it Liam.” Mina ögon möter hans och jag ser hur uppspärrade dom är.

Jag tror jag hamnar i paradiset när hans läppar äntligen trycks mot mina. Det är explosioner, hetta och färger. Så mycket färger. Mitt hjärta slår dubbelslag och min mage krampar ihop sig. Mina händer glider automatiskt upp till hans hår och jag trycker honom hårdare intill mig. Jag vet inte hur länge hans läppar är pressade mot mina och mina läppar pressade mot hans. Men när vi äntligen sliter oss loss från varandra andas vi tungt och flämtande, både över känslorna vi upplevt och säkerligen också av något som skulle kunna vara syrebrist.

 

Rödkindade stirrar vi på varandra. Jag är säker på att mina ögon består av stjärnglitter, det är så det känns åtminstone.

”That was… amazing.” Liam biter sig i läppen och stirrar rakt ut i ingenting. Jag undrar vad han funderar på. Det gör jag ofta. Alltid. Alltid vill jag veta vad som pågår innanför hans vackra pannben.

__________________________________________________________________________________________

Heeej på er!

Eftersom det snart är påsk och jag inte kommer att ha möjlighet att uppdatera då ville jag ge er en liten specialare idag. Jade & Liam ute på dejt, roooomantiskt! Och något ni säkert väntat länge på, deras första kyss!  Så tell me, vad tycker ni?

 

Lots of love

J

Kommentarer :

#1: My (1D Novell)

Det var ju sååå bra! jag som är Liamgirl log ju genom hela och föreställde mig att de var mig, ful som jag är! haha. Riktigt bra del och som vanligt äger du! :D

Svar: Aww Tack! Jag älskar också verkligen Liam, det var han som fick mig intresserad av One direction från början, haha! ^^
Julia Andersson

skriven
#2: Em

UNDERBART!<3<3

Svar: Tack så hemskt mycket! ♥
Julia Andersson

skriven
#3: Filippa

Denna novell är sjukt bra!! Läängtar tills nästa kapitel kommer! ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡

Svar: Åh tack, så himla kul att höra att du gillar den! :D ♥
Julia Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :