THEY DON´T KNOW ABOUT US - kapitel 47

När vi kommer ut i den kyliga nattluften drar Liam mig intill sig och jag fnissar.

“Stay with me tonight?” Hans ögon dansar lyckligt och jag biter mig i läppen, men ler åt fjärilarna i min mage. Långsamt nickar jag. Jag fick ta tag i mamma och Rolf sen. Just nu var det bara Liam som betydde något.

“Yes I stay.” Ett skratt bubblar upp i halsen på mig och han pussar mig mjukt på pannan och tar min hand.

__________________________________________________________________________________________

 

Plötsligt förvånas jag över avsaknaden av meddelande och samtal från min ’familj’. Inte ett ljud på hela dagen. Jag försöker att inte bli sårad men det är inte så lätt som jag vill ha det till. Det sårar mig. Det sårar mig väldigt mycket. Och trots klockslaget bestämmer jag mig för att skicka iväg ett sms till mamma om så bara i det tillfredsställande att väcka upp Rolf.

’Behöver tid efter morgonens händelser. Sover borta i natt. /Jade’

”Who are you texting?”

”Mum.” mumlar jag.

 

Liam får ett stramt uttryck i ansiktet och snörper ihop munnen men han säger ingenting vilket jag är tacksam för. Varför skulle livet vara så komplicerat för? Jag borde hata hela min familj. Jag borde hata min mamma. Men det var ju just det hon var, Min mamma. Den enda familjemedlemmen jag hade äkta blodsband till. Den enda i hela världen jag hörde ihop med. Varför kunde hon inte se det? Trots att hon gjorde det svårt för mig var hon på något vis den enda jag hade.

Jag förväntar mig inget svar och får heller inget. Men jag har i alla fall hört av mig, om än mitt i natten.

 

När vi kommer tillbaka till hotellet och kliver in i Harry och Nialls rum efter en kort taxiresa får vi en chock.

Stället är upp och nervänt och jag står nästan på huvudet över en hög med smutstvätt.

”ouch, äh that´s gross!” utbrister jag och Liam skrattar högt åt min klumpighet. Niall som ligger på rygg i soffan skrattar han med.

”What have you done?” undrar jag förvirrat och sätter mig vid hans fötter.

”Well… we Was cleaning and then it ended up even more messi then before.”

“I can see that.”

Han rycker på axlarna och skrockar.

”By the way good job with Louis earlier today. Serious what a laugh! I can´t get it out of my head.” Klagar han. “But it do was hilarious!”

“I know, right!? And he really thought that I was going to try the dress…” jag skrattar högt.

“Are you talking about me now again? Do you guys love me that much? Dumb question. Of course you do!” hörs en retsam röst från dörröppningen och Louis och Harry kommer in promenerandes, smidigt undvikande alla klädhögar på golvet.

”oh good you´re back! So… tell me. How was the date with prince charming?” Louis slår ihop sina händer och tittar förväntansfullt på mig.

”It was…”

”NO! Wait! I´ll go and get Zayn. I know he wants to hear it too.” Och med det har Harry rusat ut från rummet och jag skakar skrattande på huvudet. Galna. De här killarna var galna.

Louis tränger ner sig i soffan bredvid mig och får motta en argsint blick från Liam när han återvänder från badrummet. Louis ler retsamt mot honom och lägger en arm om mina axlar. Jag himlar med ögonen och knuffar på honom.

 

När Harry är tillbaka med en något trilskandes Zayn, knuffar Louis uppmuntrande på mig och jag börjar livligt berätta om allting. Den söta lilla italienska restaurangen, biobesöket, filmen, hur perfekt Liam ordnat allt. När jag berättar om barkillen och hur han trodde att Liam gick på droger skrattar allihop så hårt att jag för ett ögonblick blir nervös över att rummet ska stormas med vakter som tror att någon håller på att ta livet av deras skyddslingar. Men ingen dyker upp och sen kommer Niall med den briljanta idén att vi allihop borde gå dit imorgon igen och bära solglasögon. Jag skrattar så jag kiknar åt hans förslag och ser mig lyckligt runt om i rummet. Jag kunde inte tro på min lycka. Att jag av alla människor har haft turen att lära känna dessa underbara killar.

 

Trots att jag märker att klockan närmar sig halv två på natten vill jag inte göra något åt det. Jag vill sitta kvar i den här soffan för alltid. Lyssna på killarnas prat och käbbel, smågnabbas med Niall och Louis, se dom på vars en sida om mig, se Liam som sitter i en fåtölj nerklämd bredvid Zayn och se Harry som ligger på sängen och slänger tuggade pappersbitar på Niall som inte märker något. Jag och Louis fnissar tyst och sneglar på varandra som små busiga barn som hittat på något hyss, fast det i det här fallet inte ens är vi utan Harry. Harry ja… Han ler brett mot mig och blinkar med ena ögat innan han skjuter iväg ytterligare en våt pappersbit som landar i Nialls hår. Jag undrar om det är allt hårspray de här killarna gick runt med som gör att han inte märker något, för allvarligt hela huvudet är vid det här laget täckt. Han sneglar frågande mot mig och Louis men skakar bara trött på huvudet åt oss när vi bryter samman. När Harry efter en stund tröttnar är det bara tv:ns rogivande ljud som hörs och Liam och Zayns låga mumlande borta i fåtöljen. Det verkar som att dom diskuterar något men jag orkar inte fokusera tillräckligt mycket för att uppfatta vad det gäller. Mina ögon blir tyngre och tyngre och mitt huvud faller ner mot Louis axel.

”Godnatt” mumlar jag och ett lågt fniss hörs från Nialls håll.

 

Regn. Jag ler nöjt. Det såg så vackert ut och jag förstår varför jag tycker om det så mycket. Jag vill inget hellre än att bege mig ut i det. Och bara så där helt plötsligt befinner jag mig faktiskt mitt ute i det strilande vattnet som himlen har sänt. Trots att jag någonstans förstår att det är en dröm eftersom Liams mun är pressad mot min känns det så verkligt. Men jag kan inte minnas att det regnade idag. Plötsligt börjar han knuffa bort mig och jag stirrar förvirrat på honom. "Liam, vad är det?" Jag ser hur han försvinner längre och längre iväg, blir mindre och mindre. Medan regnet fortsätter att strila.

”nej kom tillbaka! Liam, försvinn inte.” ropar jag fortfarande andlös efter kyssen vi delat.

 

Och sen hör jag fniss.

Mina ögon spärras upp och det första jag får syn på är ett glas som svävar precis inom mitt synfält. Och sen får jag syn på Louis, Harry och Zayns spjuveraktiga leenden.

”Vad i helvete!” utbrister jag när en droppe vatten landar på min näsa. Jag förstår plötsligt varför min dröm kändes så oroväckande verklig. När jag för upp handen för att torka bort droppen märker jag att det inte kan vara den första som landat på mig.

”Screw you!” muttrar jag medan killarna skrattar ljudligt. Jag vrider obekvämt på mig samtidigt som jag förvirrat tittar mig omkring. Det knöliga jag legat på är uppenbarligen Niall som fortfarande sover djupt. Men var är Liam? Varför har han lämnat mig ensam med de här galningarna?

”Where is… where is Liam?” muttrar jag och ger killarna mörka blickar.

”So… was it a nice dream, babe?”

“Fuck you!” muttrar jag och räcker ut fingret mot Louis.

”Jade! Watch your toung babe.” Louis petar mig på kinden och jag slår undan hans hand.

”I want Liam. I can´t believe he left me with you three idiots.”

“I think he is and prepare the bedroom before you two lovebirds are going to sleep in there together.” Harry ler brett mot mig och jag begraver rodnande huvudet I Nialls knäväck.

”Please just leave me alone” muttrar jag.

“Can´t do that.”

“He said that we should guard you. And that’s what we do, right Jade?”

“yeah, fine guards you are. I´m going to tell Liam that you are horrible guards!” Jag tittar överlägset på Louis.

“So what was all that screaming about? All I could hear was you calling Liams name and some small moan…” Jag stirrar chockat på Louis. hade jag verkligen sagt det där högt?

 

“You´re such a liar Louis!” utbrister jag och han ler brett. ”I didn´t moan!”

”Yeah prove that to Liam when I tell him.!

“You are such a baby.” Muttrar jag.

“What did you say?”

“It´s not nice to lie Louis. Your toung is going to be black and you will get punished in this life or in next.” Jag skrattar åt hans förskräckta min och ler åt Harry och Zayn som ligger dubbelvikta av skratt.

”What is Louis lying about?” hör jag plötsligt en välbekant röst. Lättat studsar jag upp och springer fram till honom.

”Please save me” mumlar jag lågt medan killarna skrattar högt bakom mig.

”What? Why? What have they now done?”

“What was all that moan…” hör jag Louis börja.

“Oh nothing, nothing really. They are such lovely boys all of them. I´m just so tired, long day you know.” Svammlar jag samtidigt som jag skulle kunna mörda Louis med blicken. Han låter som en gris när han skrattar och får till och med Niall att vakna.

”Eum wazz´up lads?” muttrar han samtidigt som han förstrött drar handen genom sitt rufsiga hår. ”What time is it?”

”Go to bed Niall. It´s sleep-time however.” Säger Liam vänligt.

 

Sovdags. Jag biter mig nervöst I läppen. Var det sant vad harry hade sagt innan? Skulle jag och Liam sova tillsammans? Jag sneglar mot honom och ser att hans ögon redan är fästa på mig med ett litet leende.

”You´re doing it again. Biting your lip I mean.”

Jag ler.

“I know. I can´t help it.”

“Liam thinks it´s sexy when you do that.” Louis blinkar mot mig och jag lägger märke till den röda färgen som plötsligt täcker Liams kinder och än en gång tuggar jag nervöst på läppen tills jag kommer på mig själv och hart kniper jag igen läpparna. Killarna skrattar högt åt oss och jag har mest lust att visa dom ett långfinger igen med jag vet inte hur Liam hade uppskattat det så istället suckar jag högt och himlar med ögonen.

”Bunny-Lou you are impossible. Please get a life.”

“He haven´t had sex in two months, that’s the problem. He´s sexual frustrated.” Harry garvar högt.

“When Styles fucking give him some then so I don´t have to put up with him.” Jag ser mig omkring när det blir tyst. “I´m just kidding! I swear to god I was just kidding!” utropar jag.

”What the fuck did you give her on that date you were on?” Zayn ser chockad ut och jag ger honom fingret.

 

Jag antar att tröttheten i kombination med alkoholen jag druckit började spela mig ett spratt. Jag vänder mig mot Liam med ett sött leende.

”Please, can we go to sleep? Bunny-Lou and the other two nuts woke me up by drowning me in water! Ha! I said it, what are you going to do about it bunny-lou?”

“I´ll tell yoy what I´m going to do. I´m going to tell Liam about that drea….” Hans retsamma röst blir tvärt avhuggen av Niall som sätter en hand för hans mun.

”Run. Just run. I have no idea what this is about but just run so I can get some sleep please.” Han ser helt desperat ut,

“I love you Nialler.” fnissar jag och drar med mig en förvånad Liam ut i korridoren.

 

”What on earth was That about Jade?”

“Dunno!” utbrister jag och försöker se oskyldig ut.

”Someone clearly can´t handle that much alcohol, yeah?

“Yes I can!” utbrister jag. ”I just haven´t got that much sleep the last days so…”

“Yeah tell yourself that if it makes you feel better sweetie.” Liam skrattar högt och drar mig intill sig. Hans haka placeras på toppen av mitt huvud och hans armar håller mig tryggt och stadigt mot hans kropp. Jag suckar njutningsfullt och låter mig själv slappna av.

”I like this side of you Jade. When you start to loosen up a bit even round the boys.” Hans mjuka röst är som musik I mina öron och jag känner hur trött jag faktiskt är. ”The boys really like you, I can see that.”

Mina ögonlock blir tyngre och tyngre.

”Is it too early Jade, to say that I really like you? Like really like you?”

“Hmpf.” Mumlar jag inte längre medveten om omvärlden. Hade han sagt vad jag trodde att han sagt? Åh varför var jag så trött. Mina armar är som bly. Gillar. Gillar. Tycker om. Liam tycker om mig. Tycker om mig på riktigt.

”Well. Please say something Jade? Anything? You don´t have to like me back, but I… I thought that you maybe did… Sorry I guess I was wrong. Fuck.”

 

Kunde han sluta prata någon gång? Och det är då jag får den briljanta ideén. Jag vet inte varifrån jag får kraften men jag ställer mig hastigt på tå och trycker mina läppar mot hans, hårt.

Abrupt tystnar han och hans läppar formar sig genast samarbetsvilligt efter mina.

________________________________________________________________________________________

Hello guys! Hur är det? Njuter ni av det fina sommarvädret? Jeez vad det är varmt alltså!

Här får ni kapitel 47 i alla fall, förlåt om det är lite slarvigt skrivet och om det är felstavat någonstans, brukar gå igenom varje kapitel noga men nu får ni det såhär. Är helt utmattad efter att ha skrivit ett tiotal sidor i Word. ;)

 

Pleaaaase kommentera! Ni var så duktiga  på det innan och jag bir så glad. Vet ni... ni kan väl bara kommentera om hur ni har det eller hur ni spenderar sommaren? och skriv gärna om ni själva har någon novellblogg. Läser redan några av ers, men fler av er har kanske?  Ha det super nu och så hörs vi när det är dags för nästa kapitel att trilla in.

 

Lots of love

J

Kommentera inlägget här :