THEY DON`T KNOW ABOUT US - Kapitel 52

 Louis pow;

”When are they coming back?” klagar jag högljutt. Liam och Jade hade varit borta I flera timmar nu och det började bli obotligt tråkigt på hotellet utan dom här. Utan Liam som försökte verka vuxen och seriös inför Jade och därför slängde irriterade blickar på mig titt som tätt och utan Jade att retas med förstås. Jade ja. Hon var verkligen helt underbar, perfekt för Liam. Hon fick honom att skratta. Att må bra. Jag hoppades att dom skulle klara av att ha ett distansförhållande. Det var svårt, men det gick. Jag och El var ett levande bevis på det. Jag ler när jag tänker på El. Det var min tur att ringa henne och jag bestämmer att jag ska hinna med att göra det innan vi åker iväg till klubben.

”So who´s up for making Jade totally wasted tonight?” flinar jag. Harrys hand skjuts rakt upp I luften och jag ler brett mot honom. My partner in crime.

”I knew I could trust you Harold.” Jag slänger mig på sängen bredvid honom och ser hur glad han blir över det. Det hade varit jobbiga månader när vi försökt hålla en viss distans till varandra, men Jade hade fått mig att inse att det bara var dumma påhitt. Varför skulle jag och Harry inte kunna vara vänner? Så länge vi visste att det var det enda vi var? I början hade det varit ganska underhållande med fansen och alla medier som spekulerade i om vi faktiskt var mer än vänner och faktiskt hade en relation tillsammans. Men när det började gå över gränsen och gå ut över våra nära och kära, då fick det vara nog. När El gråtande hade ringt och berättat hur någon hade påstått att hon bara var en täckmantel för Harrys och mitt förhållande pratade jag med honom och sa att vi var tvungna att hålla oss ifrån varandra. Men jag kunde bara inte slösa bort en vänskap som våran. Det skulle vara rena idiotin.

”Sooo…” börjar han

”Yes Harold?”

”What do you think of Jade?” mumlar han.

“I truly think she´s brilliant. And you?”

“She is good for Liam. And yes, I like her. You two seem to get along very well too!

“Yeah, in some weird kind of way she feels like one of my sisters.” Jag rycker på axlarna.

“And still you want to get her totally wasted tonight?” han höjer på ögonbrynen åt mig.

“Well that’s the good thing about it. She isen´t my sister, right?” Jag ler brett. “And can you imagine her whit a lot of booze in her body? She is going to went crazy, i´m sure of it.” Jag flinar förväntansfullt.

“Have anyone ever told you that you are a sassy ass?”

“yes Harold, plenty of time.” Jag himlar med ögonen.

“Well, I say it anyway.

“Well… Thankyou Haz! It feels good that you have such a high opinion of me, yeah?”

Nu är det hans tur att himla med ögonen och jag ler brett mot honom.

”What da' fuck are they doing anyway? They are going to miss the hole thing if they don´t hurry!” muttrar jag sedan.  Jag hinner inte avsluta meningen förren Niall kommer inrusande på rummet.

”They are back!”

”Finally!” utbrister jag och rullar över på rygg så att jag lättare ska komma upp från sängen.

”Time to get ready boys!”

Jag hade nästan övervägt för en stund att faktiskt bära den där kanindräkten vi köpt till Jade, bara för att se alla reaktioner. Men sen tar jag mitt förnuft till fånga och bestämmer mig för att köra på min vanliga stil, röda byxor, en snygg åtsittande t-shirt, hänglsen och såklart en mask som täcker mitt ansikte. Jag måste säga att jag var imponerad över oss. Hur snabbt vi hade kläckt idéen med masker och att klubben dessutom hade gått med på det. Men vad gjorde man inte för att dra kändisar? Jag fnyser lågt för mig själv.

___________________________________________________________

 

Förlåååt, jag vet att jag lovade er det här kapitlet direkt efter det förra, men livet kom rätt och slätt i mellan. Men här är det nu och yup, det är ett kapitel ur Louis perspektiv och ja jag vet att det är kort, men nästa blir längre, I promise! :). Btw... I just love Louis! ^^

Men över till seriösa grejer... steal my girl är släppt! Vad tycker ni om den? =)

x

Kommentarer :

#1: Em

Älskar den här novellen. ^^

Jag tycker Steal my girl är jättebra, dock inte min favorit av deras låtar. Vad tycker du?(:

skriven
#2: J

Hittade precis din blogg och sträckt läst alla kapitel på,They don't know about us" så himla bra!! Inte lik något annat jag läst!! Hoppas du fortsätter skriva för du är jätte bra på det!!

skriven

Kommentera inlägget här :