THEY DON`T KNOW ABOUT US - kapitel 49

Förtjänade jag verkligen inte någon på hela den här jorden som kunde tycka om mig? Precis när den tanken har landat i mitt huvud möter jag Liams blick och jag sväljer hårt. Det fanns en. En som tyckte om mig. Lycka fyller mitt hjärta och ett leende breder ut sig på mina läppar. Tycker om. Jag tycker om dig Jade. Hans ord dansar i mina öron. Jag tycker om dig också Liam. Mycket.
 

Jag rycker till när han plötsligt rusar upp och med några korta ord ursäktar sig för att försvinna in i badrummet. Jag rynkar förbryllat på ögonbrynen, vad var det där om?   

__________________________________________________________________________________________

 

 

 

Jag håller något varmt i mina armar och andas in en av de ljuvligaste dofterna jag någonsin känt. Jag känner mig trygg. Jag känner mig hemma. Känslan som fyller min kropp är lycka. Varelsen i mina armar får allt att kännas så mycket bättre. Hon är anledningen till alla de känslor som fyller min kropp. Varje morgon vill jag vakna upp såhär, med den här känslan i kroppen. Varje morgon vill jag vakna upp med henne i mina armar. Jade.


Jag känner hettan som strålar ut från hennes mycket mindre och skörare kropp och mina tankar fylls plötsligt med minnen av de kyssar vi delat under gårdagen och det är då jag känner att det inte bara är jag som har vaknat till liv. En annan av mina kroppsdelar börjar också röra på sig, njuter lite för mycket av närheten till Jades varma och lockande kropp. Jag blir röd i huvudet och hoppas att Jade inte ska märka något trots att hon ligger hårt pressad mot mig. Jag ser hur ett leende breder ut sig på hennes läppar och hon tittar på mig med något som skulle kunna vara… kärlek? Hettan jag känner rusar neråt.


”Eum, sorry… I need to…” snabbt krånglar jag mig ur sängen, snubblar på överkastet som ligger på golvet i min brådska att dölja vad som sker i mina kalsonger. Snabbt rusar jag in i badrummet och slår igen dörren bakom mig. Andfått sjunker jag ner med ryggen mot väggen. Vad skulle hon tro om mig nu? Med känslan av hennes närhet i färskt minne vandrar min hand neråt. Jag kan inte hjälpa det. Behovet är för pockande, för påträngande. Jag har haft henne nära i flera dagar nu, utan att få komma henne så nära som igår. Men inte ens det är tillräckligt för mig. Jag vill komma närmare. Jag har fantiserat om det så länge nu. Jag föreställer mig att hennes läppar är pressade mot mina, att hennes tyngd ligger över mig och att hon för alltid är min. Lågt stönande känner jag vågorna som far genom min kropp och jag sluter ögonen när den underbara känslan tar över mig.


Åh gud, tänk om hon har hört mig? Med brännande kinder kravlar jag mig upp från golvet och dunkar huvudet i väggen.

”Is everything okey Liam?” Hör jag hennes oroliga röst från andra sidan.

”Yes, yes everything is fine. I´m going to take a shower so you know” Hör hon hur pressad min röst låter? “We´ll eat right after, if you don´t want a shower as well?”

Hur kunde jag vara så dum att jag…. med henne bara två meter bort? Åh gud! Vad var det med mig nuförtiden? Hade jag helt tappat förståndet?

En kall dusch var precis vad jag behövde. En iskall dusch skulle kanske rensa mitt huvud och få tillbaka de hjärnceller jag uppenbarligen tappat bort någonstans.


 

Frukosten består av konstant smågnabb mellan Jade-Louis, Jade-Niall, Niall-Louis och Jade-Louis-Niall.  Inte för en sekund tystnar deras munnar. Jade hade varit precis som vanligt när jag kom tillbaka ut i sovrummet tjugo minuter senare och jag är nästan säker på att hon inte förstått vad jag sysslat med på andra sidan badrumsdörren. Vid gud, jag hoppas verkligen att hon inte förstått. Zayn som mest ser ut att vilja ta livet av dom alla tre, eller sig själv ger mig en frågande blick på grund av mitt säkerligen skyldiga ansiktsuttryck. Jag skakar bara på huvudet. Kunde jag verkligen berätta för honom och de andra om vad jag gjort? Jag visste inte. Jag skämdes för mycket.

Harrys blick växlar fram och tillbaka mellan de tre tjattergojerna, som en pingisboll beroende på vem det är som talar just för tillfället och jag vet ärligt inte vad som är roligast. Deras konversation eller Harrys ögon som nästan går i kors för att hinna med.


Och jag är lycklig. Så lycklig. Jade var verkligen en av oss nu. Jag var så lättad över att killarna hade accepterat henne och tyckte om henne. Jag hade aldrig förväntat mig att dom skulle ta så väl emot henne som dom hade gjort. Dom Hade varit väldigt skeptiska till min ’internetvän’. Men det var något med henne som fick en att tycka om henne. Hon var så genuint trevlig.


Jag lyssnar med ett halvt öra på Jade och Niall som livligt diskuterar vilket land som erbjuder bäst frukost, Irland eller Sverige. Jag himlar med ögonen. England såklart.

”So… I plan to take Jade out of this city today.” Avbryter jag.

“Out? As to the country or what? Jade ser nyfiket på mig.

”Yeah. I figured it's easier for us if we are in a smaller village or something.” Min röst blir lite osäker mot slutet och jag vill smälla till mig själv. Varför var jag så nervös?

”Easier for what?”

”Well you know… talk… and stuff.”

“he's trying to ask you out on a second date.” Viskar Niall, högt nog för oss alla att höra.

”He´s not doing well though.” Flinar Harry.

“Oh shut up will you?” muttrar jag och de skrattar allihop utom Jade som stirrar på mig.

”So… what do you think?” mumlar jag osäker på hennes svar.

”It sounds really great Liam. Actually it sounds lovely. Hon ler förtjust och mentalt high-fivar jag mig själv för att jag lyckats kläcka en smart idé. Den hade bara kommit till mig när jag stod i duschen.

”And tonight there is a fucking party in town!” Louis röst får flera strikt klädda affärsmän att rikta sin uppmärksamhet åt vårt bord och vi bryter ut I höga skrattsalvor även om jag lägger märke till att Jade drar ner kepsen hon har på huvudet och som jag gav till henne innan vi lämnade hotellrummet.

”It´s going to be so  much fun!” håller Niall med om och studsar lite lätt på stolen. Till och med jag känner mig upprymd.

”Yeah and I can´t wait to fill Jade with alcohol.” Louis ler retsamt.

“Yeah that´s going to be an interesting one.” Håller Zayn med om och jag ser hur Jade rodnar och jag flinar. Hon hade verkligen släppt lös igår och sagt precis vad som föll henne in, allt på grund av den lilla mängden alkoholen vi druckit under tiden vi suttit i den där baren och pratat. Jag kunde bara tänka mig hur hon blev med ännu mer alkohol i sitt system.

”Bunny-Lou, just dare to come near her tonight.” Varnar jag och flinar. Jag kunde lätt föreställa mig hur kul han och Harry skulle kunna tycka det var att fylla henne med en massa alkohol.

Jade brister ut i en hög skrattsalva och hon höjer handen för att high-fiva mig.

”Oh fuck you Jade!” muttrar han och blänger på henne trots att det är jag den här gången som använt smeknamnet Jade kommit upp med. Ett smeknamn jag definitivt kommer att fortsätta använda mig av så fort tillfälle ges. 

_________________________________________________________________________________________


Hej! ❤ 

kapitel 49! Herregud, snart femtio! Vad tror ni Liam har planerat för deras dejt? Och vad tycker ni om att han rusade till badrummet för att ta hand om sitt lilla 'problem'? ;)  


åh förresten... Har ni sett niall göra ALS Ice Bucket Challenge? Haha, han är så söt! Och hörde jag honom utmana Louis? Gagjxhdkfdcb


Btw, klockan slog precis 00.01 vilket innebär att jag fyller år idag! Så grattis till mig! ;)


Jag har inte hunnit svara på alla era underbara kommentarer än men jag lovar att jag ska göra det så fort jag får möjlighet! Men jag har läst varenda en! =) 


Nu känner jag att det här blev väldigt långt, antar att jag bara behövde skriva av mig lite!  Hoppas det inte gör något! Och glöm nu inte att lämna någon liten kommentar efter er! ^^


Kram på er! 

-J❤

 

Kommentarer :

#1: My (1D Novell)

Åååh GRATTIS i efterskott!!

Vet inte om du fick min kommentar på förra inlägget av TDKAU, men jag skrev en väldigt lång text där jag förkalrade hur lycklig jag var över att det gick att kommentera igen. Men vet ej om det kom fram? haha :)

Iaf, älskar novellen som vanligt och really - Liam och Jade, jag shippar så himla mycket. Älskar också sättet du beskriver killarnas relation med Jade på, åh! Hela du är bara så grym :D

Svar: TACK! =D Måste bara berätta för dig hur glad alla dina kommentarer gör mig, verkligen tack så jättemycket! =) kram
midnightmemoriies

skriven
#2: Ellen

Grattis på födelsedagen! Jag har aldrig kommenterat din berättelse förut (jag läser båda berättelserna), men jag har läst den ett tag nu och jag tycker du skriver fantastiskt! Så fortsätt så!

Svar: Tack så hemskt mycket! Gud vad glad jag blev över den här kommentaren! Tack! =) kram
midnightmemoriies

skriven
#3: Em

Grattis i efterskott!!:D

Så bra! Det var extra kul att det var från Liams perspektiv så att man fick höra lite av hans tankar!

Svar: TACK! :D Kul att höra! Kan berätta att även nästa kapitel kommer att vara ur Liams perspektiv! ^^ kram
midnightmemoriies

skriven

Kommentera inlägget här :