THEY DON`T KNOW ABOUT US - kapitel 41

Niall vänder sig plötsligt mot kameran.

”Ey…wazzup J? Bet your blushing right now.” Han blinkar menande med ena ögat och jag tror att jag slutar andas för några sekunder när jag hör orden som faller ur hans mun.

”Niall!” väser Liam.

”Wow, this is a lot of information to take in boys. I know you are here today to confirm that you are in Sweden to make some music and work on your upcoming album? And now it seems like you have a new girlfriend Liam? I bet we all have seen the pictures in the magazine on you and a mysterious Swedish girl. Is the rumors true?”

 

Liams ansikte är uttryckslöst och han sitter tyst. Jag kan nästan känna hur hans hjärtslag ökar vid den direkta frågan, eller så är det mina egna. Vad skulle han svara?

_________________________________________________________________________________________

 

“I can answer the first question.” Säger Louis snabbt. “Yes we´re here to make some music. The plan was to keep it as a secret for the fans, because we wanted it to be a surprise for them. But they find out everything, it´s actually a bit crazy. Our fans are incredible and we love them so much!” Han ler glatt in I kameran.

“It´s amazing to hear. I´m sure the fans love to hear that from you.”

“We try to tell them about that every day. It´s because of them we sit in this sofa today and they know it.”

“Fantastic. But… Is there a new girlfriend in the picture? And how are you guys taking it?” Den sista frågan riktar hon mot de andra killarna. Jag lägger märke till att de alla fem ser irriterade ut och slänger blickar mot något utanför kamerans gränser.

 

“There is this girl I´ve been talking to for a very long time now. But I don´t want to say more than that right now. We are still just friends. But she is amazing. She is from Sweden, right? Doesn’t that say everything? We love our fans here. Sweden has always been a special country for us. Liams röst är lugn och vuxen. Han vet hur han ska uttrycka sig.

“Hör ni det Sverige?” säger reportern mot tv-rutan.

”Yeah we actually talked to lots of fans yesterday” inflikar Harry.

“Yes and We actually have some clip from there. But first answer the question about what you boys thinks about this Swedish girl?”

“She is great. Actually she is just like us. She likes prank and movienights.” Zayn flinar.

“She is very kind and lovely actually” fortsätter Harry.

“Yesterday we dressed her in our clothes and walked around on the streets. It was really funny.” Niall skrattar högt.

“yes about that. You´re not telling anyone about who she is?”

“No, she don´t want that. She wants a normal life and she can´t have that if people know she knows us.” Liam rycker ursäktande på axlarna. Han ser besvärad ut över reporterns alla frågor om hans privatliv och jag undrar om det verkligen var meningen att intervjun skulle handla så mycket om det. Men killarna kan inte direkt göra något när det sänds live.

”I know that´s actually just a bit of the truth. Your girlfriends gets a lots of hate from the fans, is that right?”

“Yes, that happens and it´s never fun. Neither for us or for our girlfriends. Words can hurt so much. I hope our fans just don´t think before they send these tweets and stuff because if they do I become afraid of where humanity is on the way. We don´t want that to happen to this girl who absolutely don´t done anything to deserve it.” Louis tittar allvarligt in I kameran och de andra killarna nickar medhållande.

 

Reportern ser tagen ut av Louis långa utlägg och jag känner hur tårarna tränger på. Jag kunde Inte börja gråta här inne. Jag sneglar runt i rummet och ser att alla faktiskt har blickarna fästa på tv:n.

”We saw a picture on your instagram yesterday Zayn. You know it´s illegal to put graffiti on houses here in Sweden?

“Hm oh shit man. I´m so sorry…” Zayn ser förskräckt ut och de andra killarna bryter ihop när bilden Zayn lagt ut dyker upp på storbild.

”Can he be arrested for that?” undrar Louis mellan skrattsalvorna.

“Luckily no.” flinar reportern.

Man kan nästan se hur Zayn andas ut av lättnad när han hör det sista och jag ler medlidande med honom.

 

Zayn vänder sig mot kameran.

”Just so everyone knows, if I go to jail… I wasen´t alone in this. Liams girl did it with me.” Jag sätter I halsen och all medkänsla jag haft för honom försvinner som I ett trollerislag.

”Zayn!” Liam slår till honom och de andra skrattar högt.

To Zayn; I hate you, I hate you, I hate you! Knappar jag snabbt in I ett sms till Liams mobil. Jag hoppades på att han skulle förmedla meddelandet.

Niall som tydligen haft Liams telefon räcker över den till Zayn efter att ha läst sms:et. Han visar sms:et för Liam som ler smått.

“She writes that she hate me. But I don´t believe her.” Flinar Zayn kaxigt.

Åh, du gör bäst I att tro det Mr. Malik muttrar jag lågt för mig själv.

”Medan killarna tar en kort paus ska vi titta på klipp från när dom var ute på stan igår och träffade fans. Och efter det kommer Niall, Harry, Liam, Louis och Zayn att sjunga en låt för oss. Därefter har vi en överraskning för några lyckliga fans som nämligen ska få träffa sina idoler!”

”VAAA!?” utrbister Ellen rasande. ”Varför har jag inte hört om det? Och vem är den där tjejen? När jag får reda på det…”

”Ellen, skärp dig.” utbrister Marcus. ”Hörde du ingenting av vad dom sa?”

”Vad? Du förstår ju ingenting Marcus så var bara tyst.”

 

Marcus ger mig en genomträngande blick som gör mig nervös. Men innan jag hinner fundera mer över det är killarna tillbaka i tv-rutan, denna gången på en liten scen med mickar stående framför sig.

Jag kan inte låta bli att le även om jag försöker se ut som att jag inte bryr mig. När de första tonerna på little things börjar spelas pressar jag ner mina naglar i handflatorna för att kunna behärska mig. Jag hör hur Ellen sjunger med i låten men klarar inte av att slita blicken ifrån Liam som syns i närbild.

”Åh, dom är så himla perfekta!” Utbrister hon. ” Jag fattar inte att jag pratade med Liam igår!” skriker hon och hoppar upp och ner.

”Gjorde du?” utbrister jag och slår förskräckt handen för munnen men skadan är redan skedd.

”Eh ja. Hur länge som helst? Var har du varit egentligen? Alla vet om det. Jag gav honom mitt twitter-konto och mitt nummer och han sa att han skulle följa mig. Fattar du dessutom att han kände igen mig? Han måste ha sett mitt profilkonto! Jag visste att det skulle hända. Ni skulle sett blickarna han gav mig, han var definitivt intresserad. Vem den där tjejen än är som han umgås med ska jag se till att han tappar intresset för henne.” Jag känner hur jag börjar darra. Varför hade Liam inte sagt något? Han måste ha vetat vem hon var. Han hade sett bilderna på henne här och jag hade pekat ut henne för Harry. Jag visste att jag var löjlig men Ellen var så vacker. Hon hade det perfekta utseendet. Hur kunde Liam inte falla för henne? Hennes ord är så självsäkra att jag börjar tro på dom. Liam skulle byta ut mig. Han skulle välja Ellen framför mig. Precis som min mamma. Plötsligt känner jag hur jag behöver luft och tid att tänka. Jag klarade inte av att befinna mig i samma rum som Ellen eller att se Liam på tv:n och höra honom sjunga med den där underbara rösten. Det gör för ont.

 

Hastigt rätar jag på ryggen och tar några steg framåt.

”Avundsjuk Jade?” skrattar hon. ”Jag såg nog hur du tittade på min plansch och jag har hört hur du lyssnar på deras musik nuförtiden. Gillar du dom? Gillar du Liam, Jade?”

”Jag har min egen Liam som du kanske minns?” fräser jag och vänder ryggen åt.  

”Ja det ja… Tror fortfarande inte på att han existerar, sorry.” retas hon och skrattar elakt.

”Var snäll nu Ellen. Alla kan inte ha ditt utseende och vara så lyckligt lottade att dom har kändisar springande efter sig.” bannar Rolf.

”Förlåt pappa. Jade föddes inte med lika stor tur som jag.”

 

Med några få steg är jag ute i hallen utan att ha orsakat skada på någon levande varelse i det andra rummet. Mina nävar är hårt knutna vid mina sidor. Jag ville slå på något, hårt. Min andning är ryckig och jag försöker desperat dra på mig skorna, men mina händer darrar för mycket. Plötsligt blir jag upptryckt mot väggen och jag stirrar chockat på Marcus.

”Vad i…”

”Tro inte att du lurar mig Jade.” Säger han lugnt.

”Vad pratar du om?” undrar jag samtidigt som jag försöker slingra mig ur hans grepp.

”Vilket sammanträffande att den där Liam Payne kommet till stan samtidigt som din Liam. Tror du inte Ellen listar ut det snart?”

”Ett riktigt sammanträffande som du säger.” säger jag sammanbitet. ”Kan du släppa mig?

”Du vill inte berätta något för mig? Jade? Du vet att jag finns här för dig om det är något.” Han tar ett steg tillbaka och jag kan andas ut. Jag möter hans ögon en lång stund. De är sorgsna och innehåller ånger. De får mig nästan att lita på honom igen. Att minnas den gamla tiden när han varit min vän. Det får mig att vilja berätta allt för honom. Om hur galna de där killarna är. Hur underbar Liam är. Hur bra jag faktiskt mår när jag är med honom. Men sen kommer jag ihåg. Sen minns jag att han inte alls är att lita på. Att han inte är den bror han en gång var för mig.  Inte längre. Och aldrig igen.

”Nej Markus. Jag är ledsen. Men det finns inget jag vill berätta för dig någonsin igen.”

”Jade.”

”Låt mig gå Markus. Låt mig bara gå.”

”Om han behandlar dig dåligt…”

”Det är inte han som behandlar mig dåligt eller hur?” min röst skulle kunna frysa underjorden till is, det är jag säker på. Så mycket hat innehåller den. Hat till hela den här familjen.

Hat är ett oerhört starkt ord men det är vad jag känner i den stunden. och det finns inget jag kan göra åt det. Det enda som håller mig uppe är tanken på att jag vet att jag ska härifrån. Att jag snart kan lämna allt det här bakom mig.

_________________________________________________________________________________________

 

Kommentera vad ni tycker!

Lots of love

Kommentarer :

#1: Anonym

Den här novellen är SJUKT BRA!! Du har verkligen lyckats! ^^ Jag hoppas att det blir många fler delar! ♡

Svar: Tack tack tack! Så kul när ni uppskattar novellen. =) Jag kan lova dig att det blir många fler delar, exakt hur många kan jag dock inte svara på. ^^ Kram
Julia Andersson

skriven
#2: Em

SJUUKT BRA! Så värt att vänta på!:D

Svar: TACK! =) Ja förlåt för att det dröjde lite, men nästa del kommer upp redan ikväll eller imorgon! ;) Kram
Julia Andersson

skriven
#3: Amina

Grymt!!

Svar: Tack! Så kul att du gillar det! =)
Julia Andersson

skriven
#4: My (1D Novell)

såååååå braaaa! Den här Marcus verkar faktiskt vara den enda med lite vett i skallen för mamman verkar då inte ha det.. Åh blir så arg!

Svar: Hihi tack! ja vi får väl se hur allt slutar. ^^
Julia Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :