THEY DON`T KNOW ABOUT US - kapitel 44

”Are you coming? We have a busy schedule today.” Han sträcker hjälpande ut en av sina händer.

”Thank you!” Jag ler strålande mot honom. Än en gång sätter Liam på sig solglasögon och keps, vilket även jag bestämmer mig för att göra. Jag kunde bara föreställa mig hur många tonårstjejer som var ute på stan idag i hopp om att se någon av sina idoler.

__________________________________________________________________________________________


 

Hand i hand går vi in och ut i affärerna, men inte förrän Liam köpt en baguette till mig som han tvingar mig att äta. Även om jag klagar lite är jag samtidigt glad över att han bryr sig så mycket. Men det är klart, det är kanske inte så kul att gå runt med en helsnurrig och svimfärdig  människa heller.

Inte förrän jag verkligen börjar tröttna på det hela hittar jag två plagg jag verkligen skulle kunna tänka mig att bära.

”What do you think? Can I wear this?”

Liam tittar upp från sin mobil när jag kliver ut ur provrummet.

”You are beautiful, love.” säger han med häpen röst och stirrar på mig. Jag hade på mig en vit klänning med ett brunt skärp i midjan.

”Thankyou Liam. Ah you see, I´ve been practicing.!” Fnissar jag med röda kinder och han himlar med ögonen.

”Which club did you choose?” undrar jag nyfiket. Jag var ingen partymänniska, men visst hade jag varit ute ett par gånger med mina vänner, trots att jag egentligen inte hade åldern inne än. Jag säger det till Liam också och han rycker bara på axlarna. ”They aren´t going to check that when you are with us.” Han rycker på axlarna och jag himlar med ögonen, fördelen med att tillhöra världens kändaste pojkband. ”And I don´t remember the name of the club, sorry. It´s Louis and Niall who fix that, ask them.”

Egentligen spelade det ingen roll, jag försökte bara övertala mig själv om det andra plagget som hängde i provrummet och som jag inte ville att Liam skulle se. Jag ville helt enkelt överraska honom i morgonkväll. Men jag visste inte om jag skulle våga bära det. Det var en svart suit dress med skinndetaljer. Den var… utmanande och sexig, och absolut inte min stil, men att se den förvånande och chockade minen i Liams ansikte skulle slå allt om jag bara vågade visa mig i den.  

”The boys are out and buying some costumes and masks. Do you want them to pic some to you too?”

Det Hade varit intressant att se vad dom hade valt för kläder till mig, men förmodligen inget jag hade kunnat visa mig ute i.

”Just a mask, a black one. Do you think they can do that? I pay of course!”

“Jade!”

 

Vi blänger på varandra, bara för att de allihop hade pengar I överflöd betydde det inte att de behövde betala för alla andra, det var ju bara idiotiskt.

”I want to pay my one stuff,  Liam!” väser jag irriterat.

“And I want to pay for you!”

“I thought we already had this conversation.”

“Fine, you pay your stupid mask and I pay the hole date tonight, no matter where we go or what we do, I pay! Deal?”

Jag blänger på honom. Jag visste att det förmodligen fanns någon baktanke med det hela. Förmodligen skulle han välja den dyraste resturangen det gick att hitta eller något.” Jag suckar, jag skulle ändå inte ha råd att hjälpa till att betala en sådan nota. Alla pengar jag fick in sparade jag inför London, förutom när jag unnade mig att köpa lite kläder som idag. Det hände ungefär fyra gånger om året så det var inte mycket.

”Fine! But not some really expensive shit Liam. Then I punch you, I swear!”

Han skrattar högt och rycker på axlarna.

”A deal is a deal!”

 

Jag tvingar ut honom ur affären med en förevändning att han ska gå och handla en flaska vatten till mig vilket han genast skyndar iväg för att göra.

”Din pojkvän eller?” undrar expediten nyfiket.

”Jag vet inte riktigt.” mumlar jag och rodnar.

”Jag tror det.” skrattar hon.

”Kan du slå in det här plagget. Jag vill inte att han ska se det.” än en gång rodnar jag och känner mig tvungen att förklara. ”Det är till en maskerad och jag vill överraska honom.”

”Helt klart din pojkvän.” flinar hon och jag har mest lust att himla med ögonen men behärskar mig.

Liam möter mig utanför butiken och räcker över en flaska vatten och ett choklad.

”Eat!” säger han glatt.

”Have you seen how many girls here is today? Do you think they looking for you and the boys?”

“Maybe. So we better be out of here before they notice.” Säger han och ler busigt mot mig. ”For you are done right?”

Jag nickar, jag var färdig och även om jag tyckte det var hur mysigt som helst att promenera runt med honom bland butikerna skulle det blir riktigt jobbigt om någon förstod att det faktiskt var Liam som befann sig här.

Vi upptäcker att det inte är många timmar kvar innan det var dags för oss att ge oss iväg på våran ’dejt’ så vi bestämmer helt enkelt att åka tillbaka till hotellet och hänga en stund med resten av killarna.  Jag har även bett om att få göra mig iordning på hotellet. Så länge det kunde undvikas ville jag inte åka hem i onödan. Speciellt inte efter morgonens händelser. Det gjorde mig trött och nervös bara av att tänka på det.

 

”So… no Mcdonalds tonight?” skämtar Niall och sätter en armbåge I sidan på Liam, där vi sitter ihop trängda I två soffor allihop.

”Can you stop with that, you mofo.” Utbrister Liam och knuffar tillbaka. Niall skrattar bara högt och jag kan inte låta bli att fnissa lite.

”We will never let him forget that.” Säger Louis och blinkar med ena ögat mot mig.

”Don´t listen to them Liam.” Muttrar jag men kan inte låta bli att skratta.

”So… Please can we play some fifa before your date tonight?” Niall tittar bedjande på oss och jag nickar glatt. Klart dom kunde spela fifa.

”Oh shit, we almost forget… We bought you a mask and a costume Jade.” Louis tittar elakt mot mig och jag ser trött på honom. Den minen kunde jag tyda mer än väl.

”Yeah?” muttrar jag.

De andra killarna himlar med ögonen förutom Liam som blänger på sin äldre vän.

”What… Louis?” Liam blänger på honom när Louis struttar iväg för att hämta min så kallade kostym och mask.

”Liam! I said just a mask.”

“I know. I don’t know what they are up to.”

“Really, Liam? You can´t figure it out?” muttrar Zayn “It´s  Louis and Harry we are talking about.”

Både jag och Liam himlar med ögonen men jag lägger märke till Nialls förväntansfulla min. Vad var det här egentligen?

 

’Kostymen’ visar sig vara en exakt kopia av kanindräkten Bridget Jones bär i ´Bridget Jones dagbok´. Det finns till och med tillhörande svans och öron. Liam kan bara stirra på Louis och kostymen innan han låter sin blick glida över på mig och jag kan nästan se vad han tänker.

”Oh relly Louis? That was exactly what I was looking for! How could you know?” utbrister jag glatt och han ser väldigt förvånad ut.

”Really?” utbrister han besviket

”Yeah, absolutely”

“Are you going to weat it?” Jag ser hur killarna får intressanta glimtar I sina ögon och himlar med ögonen inombords.

“Yeah sure, why not? I wear it after you.” Säger jag stenseriöst.

Harry brister ut I skratt först av alla.

” She so owned you there Lou!” frustar han.

“Screw you Jade!” muttrar han.

“What? Are we not going to wear it Loulou?” retas jag. “Coward!”  Jag visste att jag utsatte mig själv för en risk genom att pressa Louis. Men han förtjänade det sannerligen. Och att se honom i den där dräkten skulle nästan göra det värt att visa sig själv i den. Det skulle slå allt och lite till.

”Come on Louis!”  säger jag glatt. ”Just put it on. We promise not to laugh... that much...”

“Are we?” frustar Niall som spänt följer händelseutvecklingen. ”I can´t promise such a thing you know.”

Louis spänner blicken i mig. ”So you mean… if I put this dress on, you are going to wear it tomorrow?”

“Maybe, atleast I will try the suit.”

“Here, In front of us?”

“I´m not going to change clothes here in front of you Louis. But yeah I´ll show myself to you.”

“Oh it´s going to be hot in here! Liam is she allowed to wear clothes like that?” flinar Zayn.

“I… I don´t know, Is she?” mumlar han chockat.

“Louis you start.” Säger jag uttråkat.

Hur skulle jag kunna dra mig ur detta nu? Jag hade inga planer på att visa mig själv i den där kostymen, men jag började förstå att jag kanske skulle bli tvungen.

 

Killarna sätter sig spänt tillrätta när Louis försvinner ut ur rummet.

”Are you seriously going to try that dress?” undrar Liam oroligt.

“No, I don´t think so.”

“Oh.” Han låter lite besviken och Harry snappar genast upp det.

”Disapointed?” retas han och Liams kinder färgas röda.

”Shut up!” muttrar han och jag fnissar.

Vi hör låga svordomar ifrån badrummet och jag kan inte låta bli att skratta högt.

”Is the costyme not in your size LouLou?” retas jag.

 

Ytterligare några minuter går och sen ser vi hur en morot sticks in genom dörren och sen kommer Louis skuttande. Jag hade lovat att inte skratta men jag hade inte förväntat mig synen som nu står framför oss. Killarna stirrar med chockade ögon innan de bryter ihop. Niall skrattar faktiskt så mycket att han ramlar ner från soffan.  Och mitt på golvet står Louis och försöker se oberörd ut.

”Oh dear. YOU should wear that dress tomorrow Louis. You are so… so sexy.” Frustar jag och håller mig för magen. Liam har tagit upp telefonen och fotar frenetiskt.

”Eleanor is going to die when she see this.” Han skrattar elakt och Louis sträcker ut mittfingret mot honom.

 

Det hela är så komiskt, Louis i en sexig liten kanindress,  avsedd för, tja inte honom i alla fall.  Och det bästa är att han verkligen tror att  jag kommer att prova den.

” Ha Ha, you've had your fun now. Jade, it's your turn now!” Louis tittar överlägset på mig och jag hånflinar mot honom.

”Really? I don´t think so, But thanks to a sight I will never get out of my head again.” Jag himlar med ögonen åt honom. “ You are so easy to trick Louis. My fingers were crossed the hole time. I´m NOT going to wear that dress!” Nu är det min tur att le överlägset mot honom och han blänger på mig.

”You are a coward?”  mumlar han. “A liar!”

“Yes I guess so. But you know, call me whatever you want because it´s not me who wear a bunny costume and actually looks great in it.” Jag flinar och de andra frustar högt.

Plötsligt knackar det på dörren och innan någon av oss hinner saga något har Paul kommit in I rummet.

 

”Guys you have to…” Jag tror ingen av killarna har sett Paul se så chockad ut någon gång som han gör när han får syn på Louis. ”What…” Han skakar på huvudet som för att få bort synen. Men den vill uppenbarligen inte försvinna så i stället tittar han på oss andra som ligger ihop trasslade i en enda hög och skrattar oss fördärvade.

”Don´t you think he looks great Paul? It´s Jades dress for tomorrow.” Harry ler sött mot honom.

“What? Are… Are you serious?” Paul stirrar på mig.

“No he is not serious, but he wish.” Flinar jag.

“Just… Just change clothes Louis Tomlinson!” Paul blänger på honom som om han orsakat honom personlig smärta.

”I hate you Jade.” mumlar han men sen spricker han upp i ett stort leende. ”Do you actually think i fit in the suit?

”Oh absolutely Louis!” säger jag vänligt.

”Oh jesus, just go and put your own clothes on and come back.” Paul spänner ögonen I honom och Louis sträcker oskyldigt upp händerna I luften innan han slinker ut ur rummet.

”Who got him into it?” Han blänger på killarna och alla pekar snabbt på mig. Tack!.

”Sorry Paul!” jag rycker på axlarna och försöker låta bli att rodna under hans stränga blick.

Han suckar.

”Can you please go out for a minute Jade?”

 

Var det så allvarligt att jag fått Louis att bära den löjliga dräkten? Jag biter mig nervöst i läppen och sneglar på Liam som tittar förvånat på Paul men sedan ler lugnande mot mig. Skulle Paul förbjuda Liam att umgås med mig nu? För att jag bara ställde till trubbel hela tiden? För att jag inte var felfri? Jag börjar darra och dagen har ännu en gång vänt från bra till dålig.

”Eum o…okey. I guess I can make myself ready for our… our date?” Jag tittar frågande på Liam som nickar glatt.

“Yeah do that.” säger Paul.

“Here, the key to my room Jade.” Liam sticker snabbt en liten nyckel i min hand.

 

 Louis tittar förvånat på mig när jag skyndar förbi.

”Where are you going?” undrar han förvirrat.

”Liams room. You are going to have a meeting with Paul.”

“Oh.. something serious?”

“I guess so. I´m not allowed to be here so… And Louis, sorry about tricking you to wear the suit.”

Han flinar och lägger en hand på min  arm.

“I don´t mind, actually!” Han blinkar mot mig och jag andas lättat ut.

Jag hade nog inte klarat av om Louis blivit riktigt arg på mig. Han var som en irriterande storebror på något vis.

_________________________________________________________________________________________

 

Hej! Jag är så så så ledsen! Men här är i alla fall kapitel 44 och dessutom ett extra långt kapitel bara för att ni har fått vänta så länge.

Jag är Inte nöjd, varken med innehåll eller med språk. Men jag ville få ut Något åtminstone!

Kommentera gärna så lovar jag att lägga ner mer tid på nästa kapitel! :)

 

Lots of love

J

Kommentarer :

#1: My (1D Novell)

Hahah du ska inte vara missnöjd nånstans, jag log genom hela och speciellt hur gullig Louis är.. Å Pauls reaktion fick mig att skratta på riktigt, haha!

Har en fråga.. Ser Jade ut ungefär som tjejen i kanindräkten eller är mer som den brunhåriga tjejen som bär klänningen? :D

Svar: Haha Tack vad glad jag blir!! ^^ Hon ser inte riktigt ut som någon av tjejerna, men mer i så fall mot tjejen i den vita klänningen! :)
Julia Andersson

skriven
#2: Em

Lika bra som alltid! Du borde verkligen inte vara missnöjd?!

Svar: Åh Tack!! ❤ Antar att man helt enkelt inte blir 100% nöjd ibland när man egentligen tänkt sig något annat. ^^
Julia Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :