~KAPITEL 9 - SHE IS DIFFERENT ~

”Zayn och jag får inte komma på den här festen om du inte följer med.”

”Va?” Jag stirrar förvirrat på honom. ”Varför?”

Han rycker på axlarna.

”Jag antar att någon är lite förtjust i dig.”

”Men lägg av! Vems jäkla fest är det ens?”

”Liam Payne och Niall Horans”

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
(Harrys perspektiv)

”Zayn, seriöst. Du borde inte hålla på med sånt skit.” Irriterat tittar jag på honom. Visserligen var han min bäste vän, men ibland var han bara korkad.

”Lugn Haz. Jag ska sluta. Jag lovar.”

Jag nickar. Jag trodde på honom, Någon gång skulle han sluta.

”Så… ingen fest?”

Denna gång skakar jag på huvudet istället.

”Alisia sa nej.”

Han rycker på axlarna. ”Tråkigt. Men jag förstår henne.”

”Jag med.” mumlar jag. Saken var den att jag inte kunde sluta tänka på henne. Jag fick henne verkligen inte ur huvudet. Hon hade varit här en vecka och redan fått mig att känna såhär. Jag hade blivit arg när Niall och Liam sa åt mig att ta henne med. Hur visste dem ens vem hon var? De var sistaårselever. Och hon hade bara hunnit vara här en vecka.  Dem skulle överhuvudtaget inte bry sig .

Ilsket skickar jag iväg en sten med foten.

”Allt okej Hazza?” Zayn ser oroligt på mig och jag tvingar mig själv att le mot honom.

”Jepp. Trött på att Niall och Liam kan köra som dem vill med oss bara.”

Zayn nickar medhållande och suckar. Jag visste vad hans dystra ansiktsuttryck berodde på. Han hade gått och kärat ner sig i Diana Riley, en sistaårare. Det var dömt att misslyckas. Jag visste ju det, men ändå kunde jag inte låta bli att hoppas för hans skull. Han förtjänade henne. Frågan var bara om Niko Ross, Niall och Liams vän tyckte likadant. Jag hade hört att han försökt få ihop det med henne i månader. Hon sa alltid nej. Det får mig att le. Alisia var också en sådan som skulle säga nej till Niko Ross. Hon skulle säga nej till Liam. Hon skulle till och med säga nej till Niall. Det var jag säker på. Faktiskt skulle hon förmodligen säga nej till i princip allt. Som till våra lunchinbjudningar. Samma visa varje dag – även om jag börjat uppskatta våra stunder på trappan. Det var bara sådan hon var. En nej-sägare. En ’jag klarar mig själv’ tjej.  Hon imponerade på mig, det var det som var felet. Det var därför jag inte fick ut henne ur mitt huvud. För att hon var annorlunda.

”Haz? Hazza? Harry!” Långsamt återvänder jag till verkligheten igen. Zayn blänger upprört på mig och nickar diskret mot något framför oss. Jag spänner automatiskt knytnävarna även om jag inte var dum nog att använda dem. Men det är en ren reflex.

Liam och Niall flinar överlägset mot oss.

”Hallå tjejer!”

Jag himlar med ögonen och biter mig i läppen för att inte råka fälla någon dum kommentar. Istället sitter jag helt stilla och väntar in dem. I ögonvrån kan jag se Zayn skicka iväg en kort nick åt dem.

”Redo för fest?” Niall ler brett. En gång i tiden hade de där vita och skinande tänderna täckts av metalskrott. Jag tyckte om att tänka på det ibland för att påminna mig själv om att ingen, inte ens Niall Horan är helt perfekt.

Jag skakar på huvudet och tittar överlägset på honom.

”Nej.”

”Nej?” Han ser häpen ut.

” Nepp. Vi skippar nog det.” Zayn rycker nonchalant på axlarna.

”Seriöst?” Liam tittar upprört på honom.

”Jepp” inflikar jag. ”Alisia kände inte för att gå, eller rättare sagt vägrade hon.” Jag flinar retsamt mot de två killarna framför mig. Även om jag mer än något annat velat gå på den här festen kändes det ändå på något vis bra att säga nej. Jag undrar om någon, någon gång över huvudtaget tackat nej till en fest anordnad av Liam och Niall. Tveksamt.

”Skämtar ni?” Niall ser upprörd ut.

”Nix. Sorry grabbar.” Zayn rycker på axlarna och vänder sin uppmärksamhet mot mobilen han håller i handen istället. Det ser dem inte ut att tycka om.

Jag förstod inte varför dem ville att just Alisia skulle komma. Dem kände henne inte.

”Varför ville ni att vi skulle fråga Munro överhuvudtaget?” Det är som att Zayn kan läsa mina tankar för han ställer frågan jag varit för feg för att ta upp. Hans uppmärksamhet är fortfarande riktad mot telefonen men frågan hörs klart och tydligt.

Liam rycker på axlarna medan Niall börjar flacka runt lite med ögonen innan han fäster de där blå ögonen på mig.

”Hon verkar cool.” han rycker nonchalant på axlarna. ”Och ensam.” Han skrattar rått och jag blänger på honom.

”Det är hennes eget val.” säger jag ilsket.

Han rycker på axlarna och tittar på Liam.

”Vet ni vad? Kom ändå. Det spelar ingen roll att Munro inte kommer med.”

”Säkert?” Zayn tittar äntligen upp från vad han nu än finner så intressant i mobilen.

”Säkert.”

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I´m so, so sorry! Tio dagar sedan jag uppdaterade senast? Gosh! I promise to make up for it! Så vad har hänt sedan senast?

Ehm... Niall har fyllt år ? cutiepie. Han är seriöst något av det sötaste som existerar på den här jorden. That's for sure. Fast han är ju inte Bara Söt, han är en riktig hottie! (a) yuuup

Och.... Fireproof släpptes. Var det någon som såg den komma? :O Jag hamnade i någon form av chock när jag läste det på facebook och hade inte ens möjlighet att lyssna på sången direkt utan fick snällt vänta i några timmar. Det var jobbigt, det kan jag lova er. ;) Vad har ni för åsikter kring låten? Jag Gillade låten, men det är inte en av deras bästa. Men det var absolut trevligt med lite ny musik från deras håll! 

 

x

 

Kommentarer :

#1: My (1D Novell)

för det första så var detta en sådan otroligt bra del, jag älskar hur Harry tänker om henne och att jag vet att hon nästan känner likadant!

Fireproof är underbar tycker jag, jag la mig ner på golvet och ville svimma första gången jag hörde deras fina stämmor! Jag var även helt slut efter ett gympass så orken fanns inte att gå upp därifrån heller, haha ;)

skriven

Kommentera inlägget här :