THEY DON`T KNOW ABOUT US - kapitel 27

"Vet du, bilden i tidningen skulle faktiskt kunna vara på dig nu när jag tänker efter."

"Va? Jag vet inte vad du pratar om." Min blick börjar flacka och jag vill inget annat än att slita upp tidningen och kolla efter vad han menat.

"JADE!? Are you coming? Your boyfriend is about to freak out here." Jag stirrar bort mot bilen där Nialls huvud sticker ut.

"Jag måste gå, hejdå." ropar jag mot Lukas samtidigt som jag börjar springa.

"Vänta! Heter du Jade?"

_________________________________________________________________________________________

 

"Jade? What happened? Who was that guy?"

Jag svarar inte utan har börjat bläddra i en av tidningarna, jag stirrar chockat när jag får syn på bilden. Det var definitivt jag och Liam, i bowlinghallen när han pussade mig på näsan. Bilden är i väldigt dålig kvalité som om den är in zoomad från väldigt långt avstånd och jag förmodar att ingen annan skulle kunna se att det är jag men för mig är det uppenbart.

"Oh" säger Niall som hänger över armen på mig.

"What?"

Niall rycker tidningen ur handen på mig och räcker den till Liam som stirrar häpet på den.

"Is there more? And what is the text saying? Can you translate Jade?"

 

Jag stirrar bara tomt på honom. Tänk om någon på något skruvat sätt skulle lista ut att det var jag på den där bilden? Vad hände då? Jag biter mig nervöst i läppen.

 

Liam Payne med svensk flickvän?

One direction på hemligt besök i Malmö, Sverige. Vem är tjejen som setts umgås med pojkbandet? Liam Payne, en av sångarna i det populära pojkbandet sågs både hålla hand med tjejen såväl som vid flera tillfällen ha armen om henne. På den här exklusiva bilden som endast finns i Hänt Bild ser vi Payne pussa tjejen upprepade gånger på näsan. Vem är hon? Har Liam Payne äntligen gått vidare från sin före detta flickvän, dansaren Danielle Peazer och hittat sig en svensk frilla istället? Då kommer Sverige kanske att få se desto mer av de här fem pojkarna i framtiden. Vi på Hänt Bild är i alla fall extremt nyfikna på vem den här tjejen kan vara. Vad tycker ni? Passar Payne och den här mystiska tjejen ihop eller vill ni i stället se honom med Peazer igen?

 

Orden dansar framför mina ögon och inte förrän någon kvider svagt upptäcker jag att jag kramar så hårt om Nialls arm att han med uppspärrade ögon stirrar på mig.

"Jade… can you please… slightly loosening your grip?"

"Oh, sorry Niall! I don´t know what I´m doing at the moment."

"Why do they mention Dani's namn the whole time? What it says in the text, Jade?" Liam tittar förvirrat på mig med en djup rynka I pannan. Jag hade inte ens funderat över om han hade haft en flickvän innan. Eller klart jag hade tänkt på det men nu framstod hon väldigt levande. En dansare? Var det därför han trackade mig för min kondition, för att han ville att jag skulle vara mer som henne? Jag biter hårt ihop tänderna för att inte skrika.

 

"Jade?" Niall knuffar till mig i sidan och jag vänder min förvirrade och sårade blick mot honom innan jag tittar runt på de andra killarna. Alla har sina ögon stint fästa på mig.

 

"Ehhm, it says ... it says that Liam been seen holding hands with a girl and now all wonder who it is. They also wonder if he has finally moved on from his ex. and so they end with a question about who the readers would most like to see him with."

"That such bullshit." utbrister Liam argt och jag tittar förvånat på honom. Vad menade han?

"You understand that this has not only been published in Sweden right? It´s certainly all over the world by now." det är Zayn som tittar från Liam till mig och tillbaka igen. Han ger Liam en blick jag inte kan tyda.

"Yeah, oh look at twitter." Louis håller chockat upp mobilen. "Everyone wants to know who Jade is!"

"Jeez!" Utbrister Harry som också har tagit upp sin mobil för att checka läget.

"Is it bad?" Undrar jag nervöst.

"A bit, but many are just curious and not mean. Look at this one “Oooh look! Liam looks so happy! Are they not cute? :)”

"Yeah and this one! “Yeey! A Swedish girl, lucky her! Hope the boys, or at least Liam will spend a lot of time here with her! *A proud Swedish girl*"

"Can I take a look?" Ber jag och Harry räcker över sin telefon till mig.

 

Jag bleknar märkbart när jag börjar läsa, pojkarna hade rätt, de flesta var bara nyfikna på Vem jag var och andra skrev söta kommentarer men det fanns mycket hat också. Det var då det gick upp för mig hur besatta fansen var i de här pojkarna. Fansen såg dom som sina och avskydde att killarna hade flickvänner och alltså ett liv utöver fansen och sångkarriären. Jag såg ord och meningar ingen borde få läsa om sig själv.

"Wow, den gjorde ont." mumlar jag.

 

"Hon tycker Vad?" Utbrister jag plötsligt. Jag hade fått syn på ett tweet som sa att Liam kunde begrava sig någonstans i de svenska skogarna ihop med hans grottmänniska till flickvän, så slapp världen honom.

"Jade? What are you babbling about?" Niall tittar skumt på mig.

"Eh, nothing. I´m just talking to myself."

 

"Jade, please, don´t read the comments. You will only be hurt by it, our fans don´t always think twice before they writes things." det är Liam som äntligen säger något.

"That was a nice way to say it ..." muttrar Louis.

"It´s fine." mumlar jag. Jag var mest sårad å hans vägnar för att vara ärlig. Jag hade ju vetat att jag inte var bra nog åt honom, inte var vad han förtjänade. Och det gjorde mig ledsen att fansen också tyckte att han gjort ett dåligt val.

 

Jag bestämmer mig för att lätta upp den tryckta stämningen i bilen lite.

"Someone wrote that I was a caveman! What do you give me for that?" Jag flinar lite när sex ögonpar vänds mot mig.

"Do you think it´s funny?" Liam är upprörd.

"Come on! A caveman? Isn´t that funny? It's like they think Sweden have stayed in development and only contains a bunch of barbarians." säger jag förtörnat.

Och plötsligt börjar Louis skratta. Han skrattar så han gråter och jag kan inte låta bli att smittas av skrattet. Louis var en räddare i nöden. Eller inte.

"Liam ... You may take it gently with Jade. You know what they say about cavemen? those things are very natural for them ... " Louis skrattar så mycket att orden kommer stötvis och jag förstår först inte vad han menar. Men när Liam hårt boxar till honom och ilsket blänger på honom, börjar det gå upp för mig vad han anspelat på. Jag känner hur mina kinder långsamt hettas upp.

 

"Don´t listen to him, Jade! He is a filthy idiot!" Säger Liam tröstande.

"Yeah sure." Jag blänger också på Louis som bara flinar mot mig och upprepade gånger höjer och sänker ögonbrynen mot mig.

"Dickhead." muttrar jag. Killarna tittar chockat på mig innan de bryter ihop. Till och med Paul har svårt att fokusera på vägen. Den enda som inte ser speciellt glad ut är Louis själv och han sitter trumpen resten av vägen.

 

När han fortfarande inte har sagt ett ord när Paul parkerar utanför vad jag antar är studion tittar jag nervöst på honom. Hade jag gått för långt? Men de andra hade ju tyckt det var roligt så varför hade han tagit det så hårt? Jag hoppar ur bilen först av alla och mimar till Liam som ställer sig bredvid mig att jag ska prata med Louis. Liam himlar bara med ögonen innan han försvinner in i byggnaden.

"Louis?" Säger jag för att påkalla mig hans uppmärksamhet.

"Yes Jade?" Han ser inte glad ut.

 "Euhm, can I talk to you alone?"

 "Why?" Säger han men nickar åt de andra att gå I förväg. När de har kommit en bit iväg vänder han sitt sårade ansikte mot mig igen. "So you can call me more ugly things yeah?"

 

Fan fan fan. Han hatade mig. Bra jobbat Jade!

_________________________________________________________________________________________

 

Hej finisar!

Vad händer nu? Vad är det med Louis? Och hur tacklar Jade det här med tidningsartiklarna? Svar för ni om ni fortsätter läsa They don´t know about us! ;)

------------------------

Förresten, någon mer än jag som räknar ner dagarna till vi faktiskt kan hålla Midnight memories i våra händer? Nu är det snart dags!



Och idag är det 1D DAY! Har jag hamnat i himlen? ;)  vem kommer att sitta klistrad framför datorn/tv:n ikväll? ;)

xx

 

Kommentera inlägget här :