THEY DON´T KNOW ABOUT US - kapitel 39

Innan jag hinner ångra mig har jag lagt mig ner med huvudet i hans knä och med filten uppdragen till näsan. Jag reflekterar över hur mycket bättre jag såg hans ansikte här nerifrån.

”Thank you Liam.” mumlar jag. Han ler mjukt mot mig och börjar än en gång leka med mitt hår och jag känner hur det blir svårare och svårare att hålla ögonen öppna.

___________________________________________________________________________________________

 

 

 

”Jade, Jade! I´m so sorry to wake you up babe. But the clock is over midnight, do you want to stay or should I follow you home?”

“Åhh” Jag klipper yrvaket med ögonen och möter rodnande Liams vackra bruna ögon. ”I think I need to go home. And by the way.. You have work tomorrow.” Mumlar jag, fortfarande dåsig.

”I know. I know.”

“Where are they others?”

“Preparing for the night. We decided to sleep in here all of us.”

“Oh, was I the only one who fell in sleep?”

“Yeah.”

“You don´t let them paint me in the face, do you?”

“Of course not Jade!” han ser förolämpad ut.

”I bet they wanted to.”

“Eum, yes. But I stopped them.” Han ler stolt mot mig och jag ler brett mot honom.

”This was the best pillow I´ve ever slept on.”

“Good.” Han petar mig på näsan och jag rynkar på den. Han skrattar åt mig och jag rodnar. ”You are beatiful, you know that? I´m not sure how much of the movie I actually notice cause I couldn´t stop looking at you while you were sleeping.” Mina kinder färgas blodröda och jag drar upp filten för att täcka mina blossande kinder och slippa möta Liams blick.

 

”You…you can´t say such things to me!” stammar jag. “You are Liam Payne. And I´m just… me.”

“What? Jade? What does this have to do with that I'm Liam Payne?” Han drar ner filten från mitt ansikte och jag slår händerna för ansiktet i stället för att dölja det. Det han sa fick mig att bli så lycklig, i det ögonblicket tror jag faktiskt att jag måste vara den lyckligaste tjejen på jorden. Men han fick inte säga sådant. 

 

”You are not supposed to like someone like me, and you know that. It freaks me out you know. Like… what have I done to deserve this? Muttrar jag. Det kändes så. Vad var jag tvungen att betala för den här lyckan senare?

“Are you kidding with me Jade? Stop right now. You are Not allowed to think in that way about yourself.”

“But… It´s true. And you know that.” Jag möter hans arga blick. Hans ögon var nästan svarta vid det här laget. ”I´m sorry Liam. I totally ruined this moment. I'm no good at handling compliments.”

“I noticed it.” Muttrar han. “why can´t you just see yourself with my eyes?”

“That´s never going to happened.” Muttrar jag. “Can we just end this akward conversation now? Please?”

“yeah, you are right. It didn´t go in the way I expected anyway so…”

“Sorry, we can always practice I guess..”

“That sounds weird… What are you thinking of?”

“Well… If I say all the good stuff about you… You can say what you like about me, sort of… And this time I try to not flip out. Okey?”

“Deal! But are you okey with if we save it for later?”

“Yeah, yeah absolutely. I probably wouldn´t have managed more compliments from you today anyway.” Han himlar med ögonen åt mig och jag kravlar mig upp ur soffan.

”I take you home now. You don´t have to say goodbye to the lads, you will meet them in some hours anyway.”

“Are you sure?” jag tittar frågande på honom.

Han nickar och håller upp min jacka.

”Such a gentleman.” jag knuffar till honom i sidan och andas lättat ut när han ler mot mig och lägger en arm om mig.

”Always.”

Jag hade varit så nära på att förstöra allting. Hur kunde jag ens säga något sådant? Det var inte meningen att han skulle få veta att jag hade Så dåligt självförtroende.

 

Vi promenerar tillbaka till lägenheten under tystnad. En skön tystnad. Han har än en gång tagit min hand och jag kan inte låta bli att känna mig lättar än någonsin. Som om jag skulle kunna lyfta och bara flyga iväg. Men bara om jag hade kunnat ta Liam med mig.

”You seem happy tonight.”

”I am. This day has been a good day, especially because of your words Liam so thank you. But the hole day, it´s so many things who has happened today, that my head won´t stop spinning. The article is the only bad thing with today. But you know the studio, the lunch, Isa, the movienight. You. Everything. I´m so glad for this day.  I will save the memories this day has given me forever.” Jag kramar hans hand hårdare och möter försiktigt hans blick.

“Yeah, me to. I'm so glad I get to share all this with you.” Han stannar och tittar på mig. ”Can I hug you? I so badly want to hug you.”

“You know I have told you that you can do it anytime you want.” Jag slår armarna om honom. Att känna Liams armar runt sig skapade den bästa känslan i världen. Det kändes så bra. Han var så stark, men samtidigt så mjuk. Hans andetag i mitt hår. Hans underbara doft. Jag förstod inte hur han kunde lukta så gott. Han doftade alltid himmelskt. Hans händer smeker långsamt min rygg och jag darrar, trycker honom närmare mig.

”I want to kiss you, but I save that to for later.” Hans ord gör mig knäsvag och jag tror mitt hjärta stannar för några sekunder.

 

Den underbaraste killen på jorden sa precis att han ville kyssa mig. Liam. Min Liam sa precis att han ville kyssa mig. Jag hade inte en aning om hur det skulle kännas med hans läppar mot mina. Men jag kunde föreställa mig det. Åh vad jag kunde föreställa mig det.

”Goodnight love.” Han smeker mig över kinden och jag stirrar på hans skor. Jag vågade inte möta hans blick. ” I see you in a couple of hours.” mumlar han.

Jag skyndar in i portrummet och ser hur Liam långsamt vänder och promenerar tillbaka. Jag tyckte inte om att han var ute och gick själv, speciellt inte så sent på natten. Tänk om något hände honom?

 

Text me when you´re back at the hotel. Please? xx’

‘Ofc. Sleep tight. Xx’

_________________________________________________________________________________________

 

Hej på er! förlåt för den långa väntan igen, men nu kommer äntligen kapitel 39 upp! Nästa kapitel som kommer upp blir kapitel 40, holy moly...

 

Btw. Någon som är excited för musikvideon för midnight memories som kommer ut imorgon? Någon som vet vid vilken tid den släpps? Jag kan knappt vänta i alla fall!

 

Och glöm inte att ni gärna får kommentera, era kommenterarer gör mig så glad.

 

Lots of love

 

Kommentarer :

#1: Linnéa

Jättebra :D

Kl 17:00 släpps den :D

Svar: Tack! =) Visst var videon riktigt bra!? ;D
Julia Andersson

skriven
#2: My (1D Novell)

hihi är sååå taggad på videon!! Å skitgrymt kapitel, älskar Liam så himla mkt. hihi! :)

Svar: Eller hur! Den var inte riktigt vad jag hade förväntat mig, men riktigt riktigt bra ändå! =) Tack så hemskt mycket! Älskar också Liam så himla mycket! =)
Julia Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :